NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE LA CNT-AIT EN BENISSA IMPULS

Davant la convocatòria, via whatsapp, del Comité d´Empresa a una “assemblea extraordinària informativa” pel dia 18 de novembre, amb la qual es tractarà com a punts de l’Ordre del Dia un informe general de les actuacions del comité i la “creació del Conveni propi”, la secció sindical de la CNT-AIT publica la següent

NOTA INFORMATIVA
El dimecres de la setmana passada membres del Comité d’empresa es presentaren a les dependències de l’Ajuntament amb l’objecte de reunir-se amb el batle i president de la mercantil. Per a jugar a les cartes?… Per a parlar del sexe dels àngels? …O tal vegada, per a avançar una proposta de Conveni “Col·lectiu”? …Per què s’elimina doncs la paraula “creació” en la convocatòria amb capçalera dels sindicats “majoritaris” penjada al tauló?
No te sentit debatre sobre la “creació” d’una proposta que ja s’hauria avançat, veritat? Donat el cas, la secció sindical de la CNT-AIT no ha participat absolutament en cap paraula de les que hi apareixerien, tot i tractar-se d’un assumpte “col·lectiu”: les reunions del comité d’empresa son a porta tancada i no deixen participar al representant sindical d’aquesta secció des de fa més de 6 anys.
De totes formes, considerem que no hi hauriem participat en un estudi de “creació” d’un conveni col·lectiu per no donar-se actualment les circumstàncies: encara hi ha companys que no saben el que ha passat amb les seues fitxes de la VPT i per què no s’aproven d’una vegada. No es pot començar la casa per la teulada. És incoherent promoure un conveni “col·lectiu” quan encara queden fitxes de la VPT per a negociar i una gran part de la plantilla no sap rés del pacte o principi d’acord abastat a principis d’any.
Quines mesures s’haurà inclòs dins la possible proposta de conveni? S’haurà tornat a proposar millores en algun dels serveis i no en altres, sense preguntar a aquestos últims? S’ha preguntat per exemple als companys oficials si tenen alguna cosa que proposar? Qué hi ha en realitat darrere d’aquesta voluntat “creadora”? Tal vegada la resposta estiga en que estem més prop de les eleccions i potser s’estarà intentant contentar a cert electorat per a garantir la re-elecció?
No ho sabem. El que sí sabem es que hi ha membres del comité que volen seguir gaudint d’hores sindicals, alliberats que han de cobrar i polítics acabant legislatura …
Per tant, no compartim l’idea del comité d’empresa de “crear” un conveni col·lectiu quan la proposta del qual probablement ja ha sigut avançada sense donar-se les circumstàncies ni preguntar-se abans a tot el “col·lectiu” o quan es convoca una “assemblea extraordinària informativa” sense existir una dinàmica d’assemblees ordinàries on s’informe regularment a la plantilla… Per això, aquesta secció sindical no està d’acord amb les formes utilitzades en tot aquest procés “creador” d’un conveni col·lectiu i es reserva el dret d’actuar en la defensa dels seus afiliats, esgotant totes les opccions dins del marc legal.

SI NINGÚ TREBALLA PER TU, QUE NINGÚ DECIDEIXCA PER TU!

Secció Sindical de la CNT-AIT de Benissa Impuls SAM.
17/11/2021

Esta entrada fue publicada en BenissaImpuls. Guarda el enlace permanente.