L’AJUNTAMENT DE PEDREGUER NO ATÉN A LES DEMANDES DE FIXESA

L’AJUNTAMENT DE PEDREGUER NO ATÉN LES DEMANDES DE FIXESA
Pràcticament des de que l’Ajuntament de Pedreguer va remunicipalitzar el servei de neteja d’edificis municipals que la CNT-AIT ha estat involucrada en la lluita d’algunes netejadores per a que es respecten els seus drets.
Això és així per no ser cap secret que des del primer dia es va tractar a les netejadores de l’ajuntament com a treballadores de segona classe, cosa que totes elles podran afirmar de forma rotunda si no fora per la por que els van clavar al cos només es convertiren en treballadores municipals i empleades públiques.
Dins de la diversitat contractual que podia trobar-se en aquell moment entre les companyes, n’hi havia un grup que eren les fixes discontinues, el contracte de les quals anava lligat a la neteja dels dos centres escolars de Pedreguer. Era per eixe motiu que al acabar el curs la relació laboral s’extingia i tornava a mamprendre’s una vegada començava el nou curs escolar. Tot això, per trist que fora, era legal.
L’ajuntament, pel seu compte i risc i sense encomanar-se a ningú, va decidir modificar substancialment les condicions de les treballadores municipals del servei de neteja i les va fer signar una ampliació de contracte que modificava la setmana laboral que tenien de dilluns a divendres passant a ser de dilluns a diumenge. Esta modificació també la van firmar les fixes discontinues que en teoria només estaven lligades als centres escolars i de dilluns a divendres. Més coses van passar. L’empresa, en els quadrants de treball de la brigada de neteja, va assignar a les fixes discontinues lligades als centres escolars, altres locals i en horari de matí i vesprada i a més a més va ampliar el nombre d’hores assignades que en principi eren algunes menys i només per a ser treballades a les escoles del poble. Així fins a aplegar la resolució de l’alcaldia de 29 de gener de 2020 on l’alcalde de Pedreguer ordena que TOTES les netejadores treballen 35 hores setmanals com la resta d’empleats públics.
Davant de totes estes circumstancies, que convertien clarament les contractacions fixes discontinues en contractacions en frau de llei al haver canviat de forma tan substancial els motius de la discontinuitat, la CNT-AIT, per mitjà de la seua secció sindical a l’Ajuntament de Pedreguer, ha demanat que es transformen els contractes fixos discontinus en frau de llei en contractes fixos per a adeqüar-los a la realitat laboral de les netejadores.
Ho hem fet en diverses ocasions i també ho férem al presentar la Taula reivindicativa de la secció sindical de CNT-AIT a l’Ajuntament de Pedreguer referent a la Brigada de Neteja, on en el punt 3 exigíem “Que els contractes de les fixes discontinues que finalitzen tots els estius es convertisquen en fixos. Considerem que estan pressumptament en frau de llei per molts motius”. Doncs bé, tots eixos motius són els que més amunt expliquem i algun més que n’hi haurà.
També s’han tornat a reiterar totes estes peticions fa poc i no hem obtés resposta, o hem obtés la resposta habitual de l’Ajuntament en estes coses. Els “molts motius” que no exposàvem en la nostra Taula reivindicativa perqué l’empresa els coneixia de sobra, ara els hem exposat públicament que per això estem els sindicats i concretament la CNT-AIT. I fem açò davant la no resposta de l’ajuntament i davant les darreres accions efectuades per a defugir les seues responsabilitats.
Sembla que contestar no contesten, però prendre nota sí que en prenen. Ara, l’empresa, davant la obvietat del frau de llei, ha decidit tornar a algunes netejadores a la seua tasca original de netejar les escoles del municipi només, volent fer com si mai haguera passat res, i, fins i tot es nega a que facen les 7 hores manades per l’alcalde de Pedreguer. Eixa actitut i eixes mesures no canvien la realitat, i és que durant anys les netejadores fixes discontinues contractades per netejar les escoles de dilluns a divendres de vesprada han estat treballant de dilluns a diumenge netejant tots els edificis municipals, en horari de matí i vesprada i damunt tenint la barra de finalitzar-los els contractes quan s’acabava el curs escolar com si realment estigueren realitzant de forma exclusiva eixa tasca.
És per tot això que la CNT-AIT de la Marina Alta exigeix que les netejadores fixes discontinues vegen transformat el seu contracte en fix

Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.